Škoda Kamiq stojí na podvozkové platformě MQB A0. To značí jeho spřízněnost větším modelem Scala nebo naopak s menší Fabií. Běžný uživatel jistě ocení spíše užitné a jízdní vlastnosti, které z tohoto konceptu vycházejí.
Za své peníze tak dostane auto, které pohodlně odveze čtyři dospělé. Jeho čtyřsetlitrový kufr přitom pojme i slušnou porci zavazadel. I když se stále bavíme o malém autě, toto dokáže posloužit i jako rodinné. Nakonec, byl to jeho úkol. Vždyť ve výrobě nahrazuje Fabii Combi. Ta měla tedy zavazadelník ještě o hezký kus větší, nicméně jí zase chyběl ten šmrnc crossoveru.
Toto auto totiž i skvěle vypadá. Rozkročený postoj mu dává jistotu v zatáčkách a krátké převisy zlepšují manévrovatelnost v úzkých uličkách. Jako ryba ve vodě se ale cítí i tam, kde se nemusí jezdit padesátkou. Komfortní podvozek působí jistě i ve vyšších rychlostech. V případě SUV či crossoveru ale hraje prim vyšší světlá výška podvozku. Pohodlnější nastupování, lepší výhled z vozu, možnost pustit se i mimo zpevněné cesty - to vše jsou výhody tohoto typu vozu. Na druhou stranu městský Kamiq boduje i u vysokých obrubníků. A co za to? Jen o trochu horší aerodynamika, která znamená minimální nárůst spotřeby ve vyšších rychlostech.
Jezdí jen na benzin
A když je řeč o spotřebě, musí být řeč i o pohonných jednotkách. Ty posílají výkon vždy pouze k předním kolům. Rozhodně ho ale není málo. Už základní litrový tříválec dodává přes pětistupňový manuál 70 kW. Silnější verze této jednotky umí ještě o 11 kW více a její skříň disponuje i šestým převodovým stupněm. Kdo jezdí častěji po dálnici, určitě jej ocení. A nebo sáhne po vrcholném agregátu. I ten spaluje benzin, ovšem už disponuje čtveřicí válců a objemem 1,5 litru. Jeho 110 kW dělá z malého Kamiqu pořádně čiperné auto. Obě silnější jednotky je přitom možné zkombinovat i se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. Vybere si tedy skutečně úplně každý.
Reklama
foto: Havex, zdroj: Havex